söndag, oktober 12, 2008

Stieg Larsson: Män som hatar kvinnor

Steig Larssons roman var en positiv överraskning för mig - jag hade förväntat mig mer av en normal spännande deckare men med en politisk twist. Larsson imponerar genom att hålla en hög takt utan att avslöja något mer av brottet som begåtts.

Det enda misstag jag tycker Larsson är i vissa personporträtt är stöpta aketyper eller orealistiska, speciellt att han ger sin huvudperson Lisbeth Salander fåniga superhjälteförmågor.

Betyg: 4

4 Comments:

At fredag, november 07, 2008, Anonymous Anonym said...

Hej!
Går det att nå er på mail eller något? Har lite funderingar och idéer som jag gärna ta med er och det är lättast via mail.

Tack för mig
Mvh
Oskari Katainen
www.ikultur.se

 
At fredag, november 07, 2008, Anonymous Anonym said...

novjar@gmail.com är min mail vilket jag självklart glömde skriva

MVH Oskari

 
At måndag, november 10, 2008, Blogger Ulf Diktonius said...

Läs gärna boken Vad hände i Axbyhamn. Hisings-författaren Ulf Diktonius har nu utkommit med en slagkraftig och läckert lockande historia. Han har tidigare varit medförfattare till bland annat The Rocky Horror Prostata Show men debuterar med ett eget litterärt experiment som kommer att chocka och förarga medmänniskorna med ett explicit innehåll fullt av sadomasochism och omvända könsroller men även om människans ständiga sökan efter frid, lust och njutning mitt i en värld full av stress och ångest.

 
At söndag, augusti 23, 2009, Anonymous Torbjörn Wester said...

Du gör en bra sammanfattning av boken tycker jag!

Otroligt spännande, men Stieg väjer inte för några klichéer...

 

Skicka en kommentar

<< Home