lördag, januari 03, 2009

Anders Paulrud: Fjärilen i min hjärna

Memento Mori - kom ihåg att du är dödlig. Så lär en tjänare fått påminna de romerska generalerna ständigt när de paraderade genom Rom. Idag finns det inte mycket som får oss att stanna upp och tänka efter. Allt måste gå fort och tar man inte beslut så missar man möjligheter. Att grubbla är att inte leva och varje minut måste upplevas.

Tack Anders Paulrud som liksom Joan Didion med Ett år av magiskt tänkade påminner oss om vår bräcklighet och att vi ska älska och berätta för de vi älskar att vi älskar dem.

Betyg: 5

2 Comments:

At lördag, januari 17, 2009, Blogger Anna Johansson said...

Ni har verkligen en trevlig bokblogg måste jag säga! Kul att den hela tiden fylls på med spännande boktips. Tack för fikat idag också :-)

 
At söndag, augusti 23, 2009, Anonymous T said...

Jag vill gärna tipsa om Olov Svedelids bok "Riden av maran, besatt av demoner, helad av änglar" som anknyter till temat cancer.

Särskilt tragisk är den eftersom den handlar om att han ÖVERVANN cancern. Det är bara det att han dog av cancern efter att ha skrivit boken.

Det är förresten en mycket fin bokblogg du har! Jag har lagt till en länk till bloggen i min lista över bokbloggar... Om du vill får du mycket gärna länka till mig! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home